פיתוח אוריינות מדעית על ידי קריאה וכתיבה של טקסטים מדעיים

פיתוח אוריינות מדעית על ידי קריאה וכתיבה של טקסטים מדעיים
צוות מוביל

פרופ' ענת ירדן

חברי הפרויקט

ד"ר גליה זר-כבוד
ד"ר מוריה אריאלי

תקציר
קבוצת מדעי החיים פיתחה בעבר רעיון ללמד ביולוגיה באמצעות מאמרי מחקר המעובדים לרמת ההבנה של תלמידי ביולוגיה בתיכון (מאמר מחקרי מעובד, או APL באנגלית). חברי הקבוצה הראו שהשימוש במאמרי מחקר מעובדים במהלך הוראה ולמידה של ביולוגיה יעיל יותר מבשימוש בטקסטים מדעיים אחרים בפיתוח אוריינות מדעית בקרב הלומדים ביולוגיה בתיכון. מאמרי מחקר מעובדים …